Creëer een band met je klant

Zou je zelf een professional in de arm nemen die je niet vertrouwt? Natuurlijk niet. Succesvol verkopen begint met opbouwen van een persoonlijke relatie met je klant. Uiteraard moet je verstand van zaken hebben, maar een klant moet je ook aardig vinden voordat hij met je in zee gaat. Dit boek, vol met leerpunten en praktische tips, laat zien hoe je een vertrouwensband opbouwt en klanten kunt winnen voor het leven.

Karel Bos, de hoofdpersoon in deze praktische managementroman, helpt een ICT-bedrijf om bestaande klanten te behouden en nieuwe klanten aan zich te binden. De professionals (de vakmensen) van dit bedrijf ontdekken tot hun grote verbazing dat het niet zozeer de inhoud van hun professie en hun vakbekwaamheid is die ze onderscheidend maakt, want daar hebben de klanten helemaal geen verstand van. Nee, ze ontdekken dat hun gedrag, hun wijze van communiceren en hun omgangsvormen het verschil maken tussen nieuwe klanten of een verloren order. Ze merken al snel dat persoonlijk zaken doen niet alleen leuk is, maar ook heel lucratief.
Uiteraard verzorgt Bart Groothuis graag een inleiding, lezing of workshop om de denkbeelden uit zijn boeken toe te lichten. Neem daarvoor gerust contact op.

Bestellen

U kunt 'Creëer een band met je klant' bestellen via uw lokale boekhandel, maar natuurlijk ook via managementboek.nl, Bol.com en andere webwinkels.

Recensies

- Lees de recensie van Johan Bel op managementboek.nl
- Lees het artikel in de Nieuwsbode (regionale krant in Zeist en omstreken) over 'Creëer een band met je klant'

Quotes over dit boek

"Creëer een band met je klant is een aanrader voor professionals en vakmensen die commerciële relaties willen leggen en onderhouden. Het boek van Bart Groothuis leest dankzij de romanvorm heerlijk weg. Het staat boordevol praktische en nuttige adviezen waar elke professional morgen mee aan de slag kan."
Jos Burgers, Bestsellerauteur en veelgevraagd spreker

"Bart heeft met dit boek de vinger op de zere plek gelegd bij de consultant. Immers, veel consultants willen gevraagd worden voor hun expertise waarbij ze het zichzelf verkopen als noodzakelijk kwaad beschouwen. Bart geeft vanuit zijn rijke praktijkervaring helder aan welke fouten consultants kunnen maken en hoe je deze kunt voorkomen. Wanneer je erin slaagt alle tips van Bart toe te passen, ben ik ervan overtuigd dat je de werkgevers en de opdrachten voor het uitkiezen hebt!"
Paul de Kort, Partner M&I/Partners

"Zijn het de professionals die het bedrijf verkopen, of de collega's van de commerciële afdeling? Is dit een roman of een leerboek? Bart Groothuis biedt als een echte professional/verkoper met dit boek "twee voor de prijs van één": een roman én een leerboek, vol inspirerende leerpunten en praktische tips."
Paul van der Velpen, Directeur GGD Amsterdam