(Boek)Presentaties en workshops

Ik geef (boek)presentaties en workshops. Centraal daarbij staat het thema ‘houding en gedrag’. Dat klinkt wellicht saai, maar bedenk dat hoe goed jouw intenties ook zijn, anderen beoordelen jou op je 'houding en gedrag'. En het zijn je 'houding en gedrag' die bepalen of jij als professional (adviseur/consultant) of manager succesvol bent.



Mijn optredens zijn prikkelend, verfrissend en humoristisch. Ik speel flexibel in op mijn publiek en betrek mijn publiek actief bij wat ik te vertellen heb. Ik vertel geen ‘gelikt’-verhaal, maar vertel met de nodige zelfspot en humor over de blunders en missers die ook ik in mijn loopbaan heb gemaakt in de hoop dat mijn publiek deze blunders niet gaat maken. Ik geef mijn toehoorders eye-openers en veel praktische tips die ze direct kunnen toepassen. Deelnemers aan mijn sessies zijn altijd enthousiast en weten vaak jaren later nog anekdotes na te vertellen die ik tijdens mijn optredens heb gebruikt.

Ik geef inzichten en praktische tips waarvan ik wilde dat ik ze aan het begin van mijn eigen carrière van iemand had gekregen. Zo laat ik professionals zien wat klanten werkelijk willen, de vier G’s; Gemak, Genot, Gewin en Geen Gezeur. Ik laat zien hoe ze hun band met klanten aanzienlijk kunnen verbeteren met als doel: meer klantenbinding en meer omzet.
Aan managers laat ik zien dat hun houding en gedrag (eigenlijk alles wat ze doen, maar ook niet doen) directe invloed heeft op het welbevinden van hun medewerkers. Als managers hun gedrag in positieve zin veranderen dan heeft dat een positief effect op ziekteverzuim en krijgen ze gelukkiger medewerkers en daardoor meer tevreden klanten en meer omzet.

Enkele reacties van deelnemers

Deelnemers aan mijn presentaties en workshops zijn zonder uitzondering enthousiast over de praktische tips. Jaren later weten ze nog feilloos vele gebruikte anekdotes en voorbeelden na te vertellen.... En belangrijker: het geleerde in de praktijk toe te passen. Afhankelijk van het aantal deelnemers kan ik presentaties of workshops verzorgen. Natuurlijk wordt de inhoud altijd afgestemd op de achtergrond van de doelgroep.

Enkele quotes van deelnemers:
  • "Verrassende workshop en beste die ik tot nu toe heb meegemaakt."
  • "De workshop heeft me erg aan het denken gezet. Ik weet nu hoe ik mijn klanten veel beter kan adviseren."
  • "Veel praktische voorbeelden en veel praktische tips. Bart weet echt waar hij het over heeft."
  • "Ik heb veel handvatten gekregen om me als professional beter te onderscheiden. Top!"
  • "Scherp gekregen hoe we in het vervolg beter onze prospects kunnen 'aanvallen'"
  • "Mooi dat Bart zelf ook veel managementervaring heeft en open praat over zijn managementmissers. Veel van geleerd."
  • "Bart noemt het een lezing, maar het was heel interactief. Tof."

Doelgroepen

Ik geef (Boek)Presentaties, lezingen en workshops voor diverse doelgroepen.
  • Voor professionals vanuit het gedachtengoed van 'Creëer een band met je klant' en 'Verkoop jezelf'
    Voor professionals kan ik een (korte) lezing of presentatie verzorgen, maar ook (meerdaagse) workshops. Ik laat zien wat klanten werkelijk willen, de vier G’s; Gemak, Genot, Gewin en Geen Gezeur. Ik laat zien hoe ze hun band met klanten aanzienlijk kunnen verbeteren met als doel: meer klantenbinding en meer omzet. Aan de orde komen onder andere:
    • De universele klantwens
    • Kwaliteit
    • Ambassadeurs
    • Opsokkelen
    • Relatiemanagemenbt
    • Omgaan met klachten
    • Offertes
    • Prijsdruk
    • En nog veel meer
  • Voor managers en medewerkers vanuit het gedachtengoed van 'Ziek van je baas?'
    Tijdens mijn presentatie 'Ziek van je baas?' leg ik uit wat de overeenkomsten zijn in ‘houding en gedrag’ tussen ‘goede ouders’ en ‘goede managers’. Wat maakt je een ‘goede ouder’? Wat maakt je een ‘goed mens’? Als je het gedrag van je medewerkers wilt veranderen (bijvoorbeeld minder verzuim) zul je moeten beginnen met zelf ander gedrag te laten zien. Hoe doe je dat? Mijn presentatie 'Ziek van je baas?' zet managers aan het denken over hun eigen gedrag. En medewerkers krijgen handvatten om om te gaan met moeilijke managers. Ik laat mijn publiek zien hoe ze de diverse vormen van grensoverschrijdend gedrag van hun baas kunnen herkennen en wat ze er zelf aan kunnen doen (om niet ziek te worden). Het is voor veel deelnemers een eye-opener als ze van mij (manager) horen dat managers vaak helemaal niet goed door hebben wat hun gedrag teweeg brengt bij medewerkers. En dat de meeste managers heel graag willen leren en verbeteren.
  • Voor IT-ers vanuit het gedachtengoed van 'IT is mensenwerk'
    Voor IT-ers kan ik een interactieve presentatie verzorgen, waarbij ze op het puntje van hun stoel zitten en actief worden betrokken om meer inzicht te krijgen in: 'IT is mensenwerk'. De thema's die ik ook gebruik bij 'Crëer een band met je klant' worden verrijkt met de problemen waar veel IT-ers tegen aan lopen.

Natuurlijk heb ik op bovenstaande thema's basismateriaal klaar liggen, maar een lezing, presentatie of workshop wordt altijd op maat gemaakt op de specifieke doelgroep en klant.


Neem gerust contact op zodat we kunnen bespreken hoe uw organisatie het best geholpen kan worden.